Monday, September 14, 2015

Evde Yoğurt – Mutlu Son

Kendi yoğurdumu mayalamayı çok istediğimden, birkaç denemeye daha hazırdım aslında ama bakterilerimle iyi anlaştık bu sefer ve yoğurdum tuttu !

Gecen seferki denememi şu yazıda anlatmıştım. Bu sefer farklı yaptığım şeyler şunlardı:

·         Geçen sefer bir blogda mayayı süte eklerken karıştırmamak gerektiğini okuduğumdan tencerenin kenarından boşaltıvermiştim mayayı. Ama bu, yoğurt kaymaklı olsun diyeymiş. Bu sefer bir güzel karıştırdım.

·         Biraz daha fazla yoğurt koydum, çünkü buradaki yoğurt zaten bizim alıştığımız gibi katı degil, oldukça akışkan bir formda.

·         Gecen seferkinin 3 kati bir sure daha fazla beklettim yoğurdu buzdolabına koymadan önce. Bence en önemli nokta buydu. Gecen sefer 2.5-3 saat bekletmiştim. Açtığımda yoğurt kokusu vardı ancak tamamen sıvıydı tencere. Bu sefer 21:30 gibi sarıp sabah 8:00 gibi buzdolabına koydum. Ve bingo!


Bir de hem kendime not hem kafası karışanlara tavsiye: sütü kaynattıktan sonra içine serçe parmağını sokup 10’a kadar sayma ölçüsünden hoşlanmıyorum ve mutfak termometrem de yok. Sütü de hep aynı tencerede kaynatıyorum. Dolayısıyla bu ölçü benim için "Süt kaynadıktan sonra ocaktan al, 40 dakika bekle"ye dönüştü, çok da memnunum, belki sizin de işinize yarar. Afiyet ola!

("Spoiler" vermek gibi olmayacaksa sıradaki hedefimi açıklıyorum: Evde mayalı pişi yapımı!)

No comments:

Post a Comment